Pieter Brueghel Starszy - Zabawy...
Pieter Brueghel Starszy - Zabawy...
Pieter Brueghel Starszy - Zabawy...
Pieter Brueghel Starszy - Zabawy...

Pieter Brueghel Starszy - Zabawy dziecięce

3392
94,71 zł
Brutto

Obraz Pieter Brueghel Starszy - Zabawy dziecięce na płótnie malarskim, dzięki któremu uzyskujemy zachwycający, realistyczny efekt. Naciągnięty na blejtram z drewna sosnowego z dbałością o najwyższą jakość wykonania.


Reprodukcja dzieła Pietera Brueghela Starszego ma grubość 2 cm i jest gotowa do powieszenia na ścianie. Jesteśmy bezpośrednim producentem oferowanych obrazów, obrazy są odporne na słońce i wodę.

Rozmiar obrazu

 

Pieter Bruegel słynął z dość zadziwiającej tematyki dzieł. Przykładem może być obraz „Zabawy dziecięce”. Za czasów Bruegla dzieciństwo w sztuce było pomijane, w życiu codziennym stanowiło etap przejściowy do dorosłości. Świat dzieci był niezauważalny, a one same były traktowane jak mali dorośli. Historia sztuki nie zna drugiego dzieła, które by przedstawiało taką liczbę różnorodnych gier i zabaw najmłodszych. Uważny widz może tu rozpoznać 92 różne gry i zabawy. Wśród nich są i te zakazane dla dzieci, np. gra astragalami (kośćmi), w którą grało się na pieniądze. Obraz, prócz studium etnograficznego, stanowi ostrzeżenie dla dorosłych przed trwonieniem życia. Na taką interpretację może wskazywać brak dziecięcych cech na obliczach dzieci. Aby ogarnąć wzrokiem całą scenę trzeba ją oglądać z odległości, ale by dojrzeć szczegóły należy przysunąć się bliżej. Takie podejście jest widoczne na obrazie, gdzie wszystkie postacie noszą szaty dorosłych – dziewczynki fartuchy i czepki swoich mam, a chłopcy – spodnie, kapoty i kubraki ojców. Na obrazie brak zabawek, co nie jest problemem dla 250 przedstawionych dzieci. Do zabawy wykorzystują różne przedmioty: kawałki drewna, kości, obręcze, beczki, czyli wszystko, co poniewiera się po podwórzach. Twarze dzieci nie mają określonego wieku, często wydają się tępe i głupie. Malarz, zgodnie ze swą manierą, nie upiększał ani nie idealizował postaci, tak jak czynili to późniejsi malarze; w atmosferze zabawy brak głębszych uczuć czy zainteresowania, co według jego biografa może wynikać z bardzo trudnego dzieciństwa Brueghela. Również perspektywa, jaką obrał Brueghel, jest nietypowa, przesunięta na prawą stronę, co powoduje, iż budynki po lewej stronie łączą się pod kątem prostym z długą ulicą. Wzrok widza podąża wzdłuż niej, a budynki, dzięki ciemnej barwie, „wyróżniają się, tworzą równowagę i łącznik między pierwszym i dalszym, pełnym napięcia, planem”'. Podobną perspektywę Brueghel stosował wielokrotnie, przykładem czego są np. Przysłowia niderlandzkie, Walka karnawału z postem czy Procesja na Kalwarię.

Brak opini
Product added to wishlist
Product added to compare.

Strona korzysta z ciasteczek.

{hook h = 'displayRemarketingTag'}