Pieter Brueghel Starszy - Upadek...
Pieter Brueghel Starszy - Upadek...
Pieter Brueghel Starszy - Upadek...
Pieter Brueghel Starszy - Upadek...
Pieter Brueghel Starszy - Upadek...

Pieter Brueghel Starszy - Upadek zbuntowanych aniołów

49,00 zł
Brutto

Obraz na płótnie malarskim, dzięki któremu uzyskujemy zachwycający, realistyczny efekt. Naciągnięty na blejtram z drewna sosnowego z dbałością o najwyższą jakość wykonania.

Reprodukcja obrazu Pietera Brueghela Upadek zbuntowanych aniołów wykonana jest zgodnie z certyfikatem Digigraphie®, gotowa do powieszenia na ścianie. Więcej szczegółów w dziale jakość i technologia.



Obrazy Koncepcyjne

 

„I nastąpiła walka na niebie: Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem. I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie, ale nie przemógł, i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło. I został strącony wielki Smok, Wąż starodawny, który się zwie diabeł i szatan, zwodzący całą zamieszkałą ziemię, został strącony na ziemię, a z nim strąceni zostali jego aniołowie”- to jeden z fragmentów Apokalipsy, który przez lata inspirował twórców. Jednym z nich jest Pieter Bruegel. Jego „Upadek zbuntowanych aniołów” zainspirowany był także dziełem innego malarza: „Wozem z sianem” Hieronima Boscha. Bruegel nawiązuje do jego lewego skrzydła zatytułowanego Raj. I w jednym i w drugim przypadku upadli aniołowie wyobrażeni są jako spadające z nieba stwory. U Bruegla przeistaczają się one w insekty, ryby z odnóżami żab, dziwaczne ostrygi, czy skrzydlate gady. Użyta kolorystyka również wskazuje na odwołanie się do stylu Boscha. W centralnej części malowidła widać św. Michała Archanioła z mieczem w ręku, ubranego w złotą zbroję, który strąca zbuntowane duchy w czeluści piekielne. Pomagają mu w tym aniołowie ubrani w białe szaty. Plątanina fantastycznych stworów budzi obrzydzenie ale i ciekawość, gdyż w kreatywności Brueghel osiągnął tu szczyt swych umiejętności. Tłum upadłych aniołów może być nazwany pewnego rodzaju "antystworzeniem", w znaczeniu antytezy stworzenia, które Bóg uznał za dobre.Od strony formalnej można zauważyć, że mimo tłumu kłębiących się ciał, nie doznaje się wrażenia chaosu i braku przejrzystości. W geometrycznym użyciu linii i form mamy już do czynienia z zapowiedzią stylistyki baroku.

Brak opini
Product added to wishlist
Product added to compare.

Strona korzysta z ciasteczek.

{hook h = 'displayRemarketingTag'}