Pieter Brueghel Starszy - Upadek zbuntowanych aniołów
Obraz Pieter Brueghel Starszy - Upadek zbuntowanych aniołów na płótnie malarskim, dzięki któremu uzyskujemy zachwycający, realistyczny efekt. Naciągnięty na blejtram z drewna sosnowego z dbałością o najwyższą jakość wykonania.
Reprodukcja dzieła Pietera Brueghela Starszego ma grubość 2 cm i jest gotowa do powieszenia na ścianie. Jesteśmy bezpośrednim producentem oferowanych obrazów, obrazy są odporne na słońce i wodę.
„I nastąpiła walka na niebie: Michał i jego aniołowie mieli walczyć ze Smokiem. I wystąpił do walki Smok i jego aniołowie, ale nie przemógł, i już się miejsce dla nich w niebie nie znalazło. I został strącony wielki Smok, Wąż starodawny, który się zwie diabeł i szatan, zwodzący całą zamieszkałą ziemię, został strącony na ziemię, a z nim strąceni zostali jego aniołowie”- to jeden z fragmentów Apokalipsy, który przez lata inspirował twórców. Jednym z nich jest Pieter Bruegel. Jego „Upadek zbuntowanych aniołów” zainspirowany był także dziełem innego malarza: „Wozem z sianem” Hieronima Boscha. Bruegel nawiązuje do jego lewego skrzydła zatytułowanego Raj. I w jednym i w drugim przypadku upadli aniołowie wyobrażeni są jako spadające z nieba stwory. U Bruegla przeistaczają się one w insekty, ryby z odnóżami żab, dziwaczne ostrygi, czy skrzydlate gady. Użyta kolorystyka również wskazuje na odwołanie się do stylu Boscha. W centralnej części malowidła widać św. Michała Archanioła z mieczem w ręku, ubranego w złotą zbroję, który strąca zbuntowane duchy w czeluści piekielne. Pomagają mu w tym aniołowie ubrani w białe szaty. Plątanina fantastycznych stworów budzi obrzydzenie ale i ciekawość, gdyż w kreatywności Brueghel osiągnął tu szczyt swych umiejętności. Tłum upadłych aniołów może być nazwany pewnego rodzaju "antystworzeniem", w znaczeniu antytezy stworzenia, które Bóg uznał za dobre.Od strony formalnej można zauważyć, że mimo tłumu kłębiących się ciał, nie doznaje się wrażenia chaosu i braku przejrzystości. W geometrycznym użyciu linii i form mamy już do czynienia z zapowiedzią stylistyki baroku.